1 Ekim 2013 Salı

Hasır İple Cam Şişe Süsleme

Kına gecesi hediyesi yapmak için Eminönü'ne malzeme almaya gittiğimizde hasır ip de aldım. Aklımın bir köşesinde internette örneklerine rastladığım iplerle sarılı şişeler vardı. İçtiğim sodaların şişelerini bir köşede biriktirmeye başlamıştım zaten. Tek eksiğim ipti. :)
İpi de aldığıma göre şişeleri sarmaya başlayabilirdim. Tabii vakit bulabilirsem. İşte bu akşam kendin yap projesini hayata geçirmek için vakit buldum ve çok dekoratif bir şişe sahibi oldum. :)
Cam Şişe Süsleme Projesi için ihtiyacınız olan malzemeler:
1- Cam şişe, kavanoz. (Plastik de olur ama uzun ömürlü olmayacağından tercih etmemeniz önerilir.)
2- Hasır ip. (İllâ hasır olmasına gerek yok ipin. Evdeki renkli yünleri de bu proje için kullanabilir, ortaya daha renkli şişe süsleme örnekleri çıkarabilirsiniz.)
3- Yapıştırıcı. (Ben Pritt kullandım.)
4. Makas. 
Yapıştırıcıyı şişeye sürün ve hasır ipi aralarda boşluk bırakmayacak şekilde dolamaya başlayın.

Şişenin daralan kısmına geldiğinizde daha dikkatli bir şekilde ipi sarmanız gerekir. Yoksa ipteki gevşeme kaymalara ve ipin sabit durmamasına neden olacaktır.

Ve şişeyi tamamen iple sardığınızda makası elinize alın ve hasır iple cam şişenin tüm bağlarını koparın. :)

İşte size güzel bir vazo. 
Bu kendin yap fikrini mutlaka deneyin. Tabii yaratıcılığınızı işin içine katmaktan da çekinmeyin. Özellikle renkli iplerle daha hoş süslemeler elde edebilirsiniz. Tıpkı bu şişeler gibi. :)





1 yorum:

  1. Düşününce çok basit bir şey ama yapınca ne kadar güzel oluyor değil mi?? Hele renkli olanları çok sevdim..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil