15 Kasım 2013 Cuma

Dantelden Avize Yapımı ve Dantelli Avize Modelleri

Geçen gün dekorolog Facebook hesabında paylaştığım dantelli avizenin nasıl yapıldığını merak edenler oldu. Ben de bu konuyu detaylı bir şekilde araştırdım ve size ilham verebilecek dantelden avize modellerini topladım.



Bulduğum modelleri o kadar çok beğendim ki en kısa sürede dantel ya da iplerden kendime avize yapmaya karar verdim. :)

Daha henüz uygulama fırsatı bulamadım ama en kısa  sürede kendi yaptığım bir dantelli avize örneğini sizlerle paylaşmak istiyorum. Bakalım başarılı olabilecek miyim? :)

Önce dantelli avize yapımından kısaca bahsedeyim. Ardından modellere hep birlikte göz atarız. :)
 
Önce balonu şişirin. Ardından danteli tutkal yardımı ile balona yapıştırın. Danteli yapıştırdıktan sonra 2-3 gün kurumasını bekleyin. Yapışkan iyice kuruduktan sonra balonu deliklerden hafifçe ittirerek dantelden ayırın. Ardından balonu patlatın ve balonu dantel avizenizin içinden çıkarın. 
 
İşte avizeniz hazır. :)
 
 Bu da farklı bir örnek. Tutkal yerine danteli kolalayabilirsiniz de.

Ortaya çıkan dantelli avize modelleri:

Bunlara bayıldım. :)
 

 
 


 Ne kadar da şık duruyor öyle değil mi?

 Dantelden abajur ve lambader de yapabilirsiniz. Aslında dantelden yaratıcılığınızı kullanarak aklınıza gelebilecek her şeyi yapabilirsiniz. :)

 
 
 
Bence mutlaka siz de dantelden avize yapmayı denemelisiniz. Ben bir an önce denemek için sabırsızlanıyorum. :)

5 yorum:

  1. ben renkli iplik sararak yapmıştım çok güzel olmuştu ama bunlar süperrrrrrrr olmuş teşekkürler hemen denicem

    YanıtlaSil
  2. Avızeye bağlama takma kısmı nasıl oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ampulu taktığımız kısmı dantelin açık kısmından geçirin. Kabloları bağlama kısmında bir bilenden yardım alabilirsiniz. :)

      Sil
  3. Yapistirmak icin kullandiginiz malzemler nelerdir acaba?

    YanıtlaSil
  4. BİR KEZ DERYA BAYKAL'DA GÖRMÜŞTÜM... ÇOK MERAK EDİYORDUM.. ÇOK TEŞEKKÜRLER.. İLK FIRSATTA UYGULAYACAĞIM..

    YanıtlaSil