9 Mayıs 2013 Perşembe

Bir Mutfak Neden Mavi Olmalı?

Hemen cevap veriyorum, fazla yememek için. :)

Renklerin insan psikolosine etkisi olduğunu biliyorsunuz. Fast food markalarının neden kırmızı rengi de tercih ettiğini biliyorsunuzdur. Çok ye, hızlı ye ve hemen git ki daha çok kişi yemek yemeye gelsin!

Ama bizim istediğimiz tam tersi. Zayıf ve fit kalabilmek. Bunun için de o doymak bilmez iştahımızı kapatmamız gerekiyor. Tam bu noktada mavi renk koşuyor imdadımıza. :)
                    
Huzurlu ve dingin havasıyla fazla yeme isteğine son verirken, mutfağı da son derece sevimli bir görünüme kavuşturuyor. 

Bence son zamanlarda siz de kilo almaya başladıysanız mutfağınızı mavi ile tanıştırma zamanı gelmiş demektir.  

Maviyi mutfaklarda nasıl kullanacağınıza gelince buyurun örneklere bir göz atalım.
                                              


Eğer mutfak dolaplarınız eskidiyse onları sevdiğiniz bir mavi renkle değiştirebilirsiniz. 

Aslında adını beyazlığından alan buzdolabı, bulaşık makinesi, fırın gibi beyaz eşyaların mavisini tercih edebilir ya da elinizi boyaya bulayıp beyazları maviye boyayabilirsiniz. 
Yapabilirsiniz, inanıyorum. :)

Mutfak perdenizi mavisiyle değiştirerek de iştahınızı kapamanız mümkün.





Mutfağınızda kullanacağınız diğer gereçlerin rengini mavi seçerek de aynı etkiyi yaratabilirsiniz. Kahvaltı ve yemek takımları, tencereler ve küçük ev aletleri...
***
Bu arada bir şey itiraf etmeliyim ki az yeme konusunda psikolojimizi en çok etkileyen renk aslında çivit mavisi.
Zayıflıycam diye bu kadar da abartmanıza gerek yok tabii. :) Birkaç ufak mavi ayrıntı da yeterli olacaktır az yemenizi sağlamaya.




2 yorum:

  1. Ya bu kadar olur..Şu an kendi kendime konuşuyor psikolojisinde olsam da yakın zamanda yorumlarımı göreceğini biliyorum..Ben de mutfağımın mavi olmasını istiyorum ve bir sürü mavi mutfak fotoğrafları toplamıştım arşivime, bir kaç tanesini sen yukarıda paylaşmışsın zaten..Yazından anlıyorum ki doğru karar :) Tekrar teşekkürler ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Mavi mutfağım ve ben mutluyuz :) ♡ ♡ ♡

    YanıtlaSil